mersin escort


Geri git   Forum Ortam > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz

Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz Uyguladığınız diyet yöntemleri nedir, gelin hep beraber deneyimlerimizi paylasalım...

Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil
Okunmamış 26.Eylül.2015, 21:12   #1
Senior Member
 
buse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 10.Kasım.2014
Mesajlar: 23,045
Standart Ara öğün yemeli mi yememeli mi?




Bazı uzmanlar “Mümkünse iki öğün yiyin” derken, bazıları ise “Ara öğünde fayda var” görüşünü savundu.
Sağlıklı beslenmenin öğün kriterleri belirlendi. İsrail’deki Tel Aviv Üniversitesi günde yalnızca üç kez yemek yemeyi önerirken ara öğünlerin obeziteye davetiye olduğunu kanıtladı. Beslenme uzmanları üç öğün mü yoksa az az sık sık yemek yemek mi diye ikiye bölünüyor. Tel Aviv Üniversitesi obezler üzerinde bir araştırma yaptı. Üç öğün dışındaki ara atıştırmaların hızla kilo aldırdığı saptandı. Ayrıca Akdeniz ülkelerinde siesta öncesi bir şeyler yemek de obez yapıyor. Sabah’ın haberine göre: Bu konuda Türkiye’den uzmanların görüşü şöyle:
Zayıflamak için iki öğün
Prof. Dr. Mesut BAŞAK (Yalova Üniversitesi öğretim üyesi): Son zamanlarda yapılan çeşitli bilimsel araştırmalarda az az ve sık sık yemenin zayıflatmaktan ziyade kişilere kilo aldırdığı gösterilmiştir. Bugün obezitede kilo vermede en etkili yemek şeklinin günde 2 öğün olduğu anlaşılmaktadır. Bu öğünlerden birincisi sabah proteinden ve karbonhidrattan zengin güçlü bir kahvaltı şeklinde olup, ikinci öğün ise 17.00 civarlarında daha çok sebze yemeklerinden oluşan ve yağsız et yemeklerinin olabileceği, meyveyi de içinde bulunduran bir akşam yemeği tarzında tercih edilmelidir. Günde 3 öğün yemek de az az sık sık yemeğe göre tercih edilebilir. Fakat zayıflarken en uygunu günde 2 öğün yemektir.
En fazla dört öğün
Dr. Ayça Kaya (Metabolizma Hastalıkları Uzmanı): Eğer açlığımızı çok ertelersek bir sonraki öğünü çok fazla yeriz. Son araştırmalarda günde iki öğün yemenin insan vücudu için daha uygun olduğu düşünülüyor. Günümüzde, uzun çalışma saatleri nedeni ile bu yeme düzenini oturtamazsak, günde en fazla 4 öğünle kendimizi sınırlamamız gerekiyor. İkindi ve akşam yemeğinin yeri de değişebilir.
Üç saat sonra acıkma başlar
Prof. Dr. Ziya Mocan (İç Hastalıkları Uzmanı): Biz her halde ara öğünleri öneriyoruz. Ama ara öğünde zararlı gıdalar değil, sağlıklı beslenme ile ara öğün koymalıyız. Meyve, salata, süt, yoğurt, ayran gibi..
Ara öğün faydalı
Banu Kazanç (Diyetisyen): Hiçbir sağlık problemi olmayan kişiler 3 öğün beslenebilir. Ancak öğle ile akşam arası acıkıyorsa bir şeyler atıştırılabilir. Saat 16.00-17.00 arasında meyve, yoğurt, simit gibi ara bir öğünün olmasında fayda var.

buse isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Tag Ekle
ara, yemeli, yememeli, Öğün


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı




RSS Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, vBulletin Solutions, Inc.
Şu Anki Saat: 21:40
güvenilir bahis kaçak bahis bahis siteleri canlı bahis türkçe bahis canlı bahis bursa escort kocaeli escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort adapazarı escort karşıyaka escort webmaster forum sakarya escort bayan pendik escort bayan tuzla escort ankara escort escort kartal ataşehir escort kadıköy escort bostancı escort seks hikayeleri gaziantep escort izmir escort bostancı escort izmir escort gaziantep escort serdivan escort ankara escort bayan