Tekil Mesaj gösterimi
Okunmamış 14.Ocak.2015, 00:08   #1
buse
Senior Member
 
buse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 10.Kasım.2014
Mesajlar: 23,045
Standart Bienali rehberle gezin!

Sanat çevreleri tarafından Venedik Bienali'nde daha iyi olduğu vurgulanan 12. İstanbul Bienali devam ediyor. Bienalde sergilenen eserleri daha iyi anlayabilmek için sergiyi rehberle gezmenizi tavsiye ediyoruz.


Kris Martin'in İstanbul Bienali'ndeki Obüs Mermi Kovanları II isimli eseri


İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Koç Holding sponsorluğunda düzenlenen 12. İstanbul Bienali, 13 Kasım’a kadar ziyaretçilerini bekliyor. Bienalin direktörü Bige Örer “Rehberler eşliğinde sergiyi izlemek, hem kavramsal çerçevesi hem de üretim süreciyle ilgili bilgi edinmeyi sağlıyor” diyor

İlgiden memnun musunuz?
Çok memnunum. 17 Eylül’den itibaren 10 bin kişiye ulaştık. Umarım artarak devam edecek. Gerçekten olumlu yorumlar geldi, herkes çok beğeniyor. Yurt dışından pek çok gazeteci yazdı. Art in Amerika dahil, International Herald Tribune’dan New York Times’a hep olumlu ve güzel şeyler duyuyoruz.

İngiliz The Economist dergisinde “Dünya bienalleri arasında eşine az rastlanır bir başarı” olarak nitelendirildi.
Küratörlerin söylemleri, buradaki güncel sanat alanın dinamizmi ve üretkenliği İstanbul Bienali’ni dünya sanat haritasının en önemli etkinliklerinden biri haline getirdi. Çok deneysel, çok cesur ve farklı olarak biliniyor.

Dış basının bu ilgisi üzerine yurt dışından sırf bu Bienal için gelenler oluyor mu?
Açılış haftasında sadece bienali gezmek için gelen 4 bin’i aşkın konuk, 500 civarında yabancı basın mensubu vardı. Yurt dışındaki önemli müzelerin direktörleri buradaydı. Bu sene küratörlerin Latin Amerika kökenli olmasından dolayı oradan çok fazla konuğumuz oldu.

Yabancı gazetecilerden en çok hangi sorular geldi?
“İstanbul artık bir Paris, bir New York, Bir Berlin oldu” deniyor. Bununla ilgili düşüncelerimizi soruyorlar.

Sizce bienalin İstanbul’a katkısı nedir?
Artık biliyorsunuz ülkelerden çok şehirler ön plana çıkıyor dünyada. Bienal de uluslararası sanat alanında İstanbul’un konumunu güçlendirmek için önemli bir rol oynadı.

Rehberle gezmenin yararı nedir?
Uzman rehberler eşliğinde sergiyi izlemek, hem serginin kavramsal çerçevesi hem de üretim süreciyle ilgili bilgi edinmeyi sağlıyor. Sanatçıların işleriyle ilgili daha kapsamlı bir bilgi vermenin yanı sıra, işi bir bağlama oturtmayı ve izleyicinin işle diyaloğa girmesini kolaylaştırıyor. Rehberli tur, sadece işler üzerine tek tek bilgilenmeyi değil, sergideki işlerin birbiriyle olan ilişkileri ve eserlerden yola çıkarak güncel sanat üzerine düşünmeyi beraberinde getiriyor.

İstanbul Bienali bu sene ‘İstanbul’u Hatırlamak’ isimli bir kitapla taçlandı.
‘İstanbul’u Hatırlamak’ geçen kasım ayında düzenlediğimiz bir konferansın ismi. Bu konferansa geçmiş İstanbul Bienalleri küratörlerini ve dört sanatçıyı davet ettik. Sonrasındaysa bu konferansın çıktılarını kitaplaştırmak istedik. Bu, son bienalin küratörleri için de önemli bir kaynak oldu.

AVRUPA STANDARDINDA HiZMET VERiYORUZ
Bienal rehberi Sinan Eren Erk anlatıyor: "Normalde tur süremiz ortalama iki saat. Genel olarak yabancıların tercih ettiği rehberli turlar büyük fark sağlıyor. Rehbersiz gezdiğinizde bienal kitabını okumanız gerekecek, bu çok zaman alabiliyor. Özellikle bienal kurulumu sırasında sanatçılarla birebir konuşmuş olmam da size aktaracağım daha fazla bilgi demek oluyor. 30’a yakın rehber var. Tur saatlerine göre Türkçe, İngilizce, Fransızca ve Almanca rehber alabilirsiniz. Günde yaklaşık beş altı tur oluyor. Çok olumlu tepkiler geliyor. Şu an bu işi dünya standartlarında yapmaktayız. Tüm rehberlerimize yaklaşık bir ay boyunca eğitim verildi ve anlamda oldukça profesyonel bir ekip olduk. Milano’da Naba’da (Nouva Accademia di Belle Arti) küratörlük üzerine mastır yapıyorum. Söyleyebilirim ki, sanatseverlere Avrupa standardının da üzerinde bir kaliteyle hizmet veriyoruz."

SERGiDEN NOTLAR
-Bienal iki yılda bir gerçekleştirilen sanatsal etkinlik. Çok ciddi bir hazırlık süreci gerekiyor. Bu iki yılda küratörlerin seçimi, konseptin geliştirilmesi, araştırma gezileri, sanatçıların davet edilmesi ve kaynak aranması için gereken hazırlık süreci ancak iki senede tamamlanıyor.

-İstanbul Bienali, Avrupa’da, Venedik Bienali’yle beraber yılın en önemli sanat etkinliği olarak anılıyor. Dünya çapında yüzü aşkın bienal var. Amerika’da Performa, Kore’de Kwangju Bienali, Venedik, Sydney, Sao Paolo, Lyon, Selanik ve Berlin bienalleri en popülerleri.
-12. İstanbul Bienali’inde temel olarak hedeflenen politik ve sosyal meselelerle ilgilenen işlerin hem biçimsel ve estetik bir dille ele alınabileceğini göstermek.

-Beş grup sergisi var: ‘Soyutlama, Ross, Pasaport, Tarih ve Ateşli Silahla Ölüm’ olarak beş grup sergisi ve etrafında elliyi aşkın solo sergiden oluşuyor. Bu beş tema aslında Küba asıllı Amerikalı sanatçı Felix Gonzales-Torres’in (1957-1996) yapıtlarını çıkış noktası olarak alıyor. Kavramsal ve minimalist sanatıyla tanınan, yalın bir dille gündelik kişisel meseleleri de ele alan bir sanatçıydı . Çok genç yaşta AIDS’ten öldü ama onun işlerine geri dönülerek birçok sergi yapıldı.

-Sergi mekanı için mimarlık dünyasının en prestijli ödülü Pritzker sahibi Japon mimar Ryue Nishizawa ile çalışıldı. Güncel sanatla mimarlığı birleştirmesiyle tanınıyor.

-1987’den beri çağdaş sanatın en önemli isimlerini Türkiye’de buluşturan İstanbul Bienali’nin küratörlüğünü bu sene Jens Hoffmann ve Adriano Pedrosa üstleniyor.

- Lisans öğrencileri öğrenci kimliklerini göstererek bienal mekanlarını ücretsiz gezebiliyor. ‘Koç Holding Desteğiyle Üniversite Öğrencileri Bienali Geziyor’ projesi standlarına gelen öğrencilerin üniversite öğrenci ki mliklerini göstermeleri yeterli.


Sanatçı eserlerinden bazıları
HANK WILLIS THOMAS
1976’da ABD, Plainfield’da doğdu , ABD, New York’ta yaşıyor.
Yuva Denilebilecek Bir Yer (Afrika-Amerika), 2009.
Amerika’nın Afrika üzerindeki etkisini eleştiriyor.

KRIS MARTIN
1972’de Belçika, Kontrijk’te doğdu, Belçika, Ghent’te yaşıyor.
Obüs Mermi Kovanları II, 2010. 700 bulunmuş kovanla savaşı eleştiriyor.

JAZMIN LOPEZ
1984’te Arjantin, Buenos Aires’te doğdu, Arjantin, Buenos Aires’te yaşıyor.
Canlı Oyun [Juego vivo], 2008 Video, 2’. Silahla oynamanın ölümü basitleştirmesini eleştiriyor.


SUE WILLIAMSON
1941’de İngiltere, Lichfield’da doğdu, Güney Afrika, Cape Town’da yaşıyor.
30 Yıl Boyunca Kalbinin Üstünde, 1990.
Devlet kontrolünün yarattığı baskıyı eleştiriyor.


BiLET FiYATLARI
12B Sınırsız: 50 TL
Tam Bilet: 20 TL
20 kişi ve üstündeki gruplar: 12 TL
İndirimli Bilet: 8 TL
20 kişi ve üstündeki gruplar: 4 TL


KOÇ HOLDiNG SPONSORLUĞUNDA REHBERLi TURLAR
Her gün 11.00, 13.30, 15.00, 16.30
Rehberli Tur Bileti: 20 TL (20 kişi ve üstündeki gruplar için +12 TL)
Öğrenci Bileti: 8 TL (20 kişi ve üstündeki öğrenci grupları için +4 TL)
Bilgi ve rezervasyon için [email protected]

Neşe Mesutoğlu

buse isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla